poseidonsdisciples.blogg.se

Poseidon var havets och flodens gud. Poseidons lärjungar är två tvillingbröder som har förälskat sig i laxfiske. På denna blogg kommer ni kunna läsa om deras fiske äventyr, mestadels efter lax i bland annat Lagan, Ätran och Mörrumsån

Helgens fiske!

Kategori: Allmänt

Det har blivit lite fiske i helgen. Började i vanlig ordning på Per Karls hall på lördagsmorgonen. Direkt när jag och farsan kom dit så insåg jag att där var trassel på min rulle, likaså för farsan. Båda började reda ut det och han var först färdig. Första repan, andra kastet så hörs ropet "fisk!" Jag vänder mig om och ser att farsan har krokat en lax. Efter en relativ lugn fight så tailas fisken av mig, en fin fisk på 4,2 kilo! På söndagen fiskade farsan och brorsan vidare utan framgång, för min del kallade skolan och därför stannade jag hemma och plugga. Tight Lines/ Simon

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Grattis!!!

    Gott!!
    B/Sj

    2014-09-15 | 18:18:26
  • Sara säger:

    Jättefin bild på pappa ju! :-)
    Visade folk på jobbet er sida. De var nyfikna ;-)

    2014-12-01 | 16:36:48

Kommentera inlägget här: