poseidonsdisciples.blogg.se

Poseidon var havets och flodens gud. Poseidons lärjungar är två tvillingbröder som har förälskat sig i laxfiske. På denna blogg kommer ni kunna läsa om deras fiske äventyr, mestadels efter lax i bland annat Lagan, Ätran och Mörrumsån

TSD T Spey line

Kategori: Allmänt

I helgen så provkastades min nyinköpta lina. Både brorsan och jag lyckades leverera kast på +35 meter
Linan är tänkt som en tävlingslina men tack vare den långa taperingen så är kapningsmöjligheterna oändliga.
Jag bad bara Tellis om en lämplig längd och vikt som passa mitt spö. Han kapa och jag fick hem linan på två dagar, outstanding. Nu till utvärderingen!
Linan jag köpte blev cirka 16 meter och 45 gram. Jag hade inte så stora förväntningar och trodde att det skulle bli svårt i och med att det är min första långlina. Men jävlar vad överraskad jag blev. Riktigt enkel att kasta med och ett fantastisk bra skjut i den. Kan starkt rekommendera den till alla. Här kommer ett litet videoklipp från helgens kastning, såklart med TSD T Spey och mitt kära Loop Yellowline!
Tight Lines// Simon

Kommentarer


Kommentera inlägget här: