poseidonsdisciples.blogg.se

Poseidon var havets och flodens gud. Poseidons lärjungar är två tvillingbröder som har förälskat sig i laxfiske. På denna blogg kommer ni kunna läsa om deras fiske äventyr, mestadels efter lax i bland annat Lagan, Ätran och Mörrumsån

Veckans Fluga .vecka 6 av 22

Kategori: Flugbindning

 
 
Denna veckan har Philip bundit två stycken "garry" varianter.
1.Börja med att kapa en plasttub på cirka 3-4 centimeter. Bränn en krage så att man kan fästa styrslangen 
2 .Bind sedan in en tag ,i detta fallet använder jag gul wingtag fibre.
3. Sedan binder jag in ett schlappen hackel , detta används som ett kroppshackel.
4. Sedan binder jag in svart flat braid . Några varv räcker.
5. Nu är det dags för dubbing . På den högra garryn har jag svart , och på den vänstra använder jag blå Ice wing fibre .
6. Sedan Lindas kroppshacklet från tagen ända fran till där dubblingen slutar .
7.första vingen binds in , denna ska vara röd . Sedan binds en ljus brun vinge in framåt .
8. sedan binder jag in ett gult hackel på den vänstra flugan och ett blått på den högra.
9. Den sista vingen binds in ,denna är orange , och slutligen ett lila hackel . 
10 . JC 
11 . Limma och sen fäst en kona .
Min nyinköpta Hardy marquis salmon No.2 får vara bakgrundsbild till flugorna // Tight Lines , Philip 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: