poseidonsdisciples.blogg.se

Poseidon var havets och flodens gud. Poseidons lärjungar är två tvillingbröder som har förälskat sig i laxfiske. På denna blogg kommer ni kunna läsa om deras fiske äventyr, mestadels efter lax i bland annat Lagan, Ätran och Mörrumsån

Veckans fluga, vecka 8 av 22

Kategori: Flugbindning

 
Philip har bundit en simpel flommfluga denna veckan .
1. Kapa en bit tubslang
2. Bränn en krage . Jag fäster en kona direkt har ingen kropp på denna flugan , väldigt simpelt.
3. Bind in första vingen "vanligt ". Sedan binder jag in lite röd flash.
4.binder sedan in den andra vingen , denna binds in framåt. Jag splittar på vingen och binder in ett orange hackel. Lindar några vara hackel och sedan viker jag tillbaka vingen och lindar resterande av det orange hacklet. 
5. JC
6. Lim , och sedan fäst en till kona .
som sagt en mycket simpel fluga , men jag tror den fungerar utmärkt på sommarlaxen // tight Lines , Philip 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: