poseidonsdisciples.blogg.se

Poseidon var havets och flodens gud. Poseidons lärjungar är två tvillingbröder som har förälskat sig i laxfiske. På denna blogg kommer ni kunna läsa om deras fiske äventyr, mestadels efter lax i bland annat Lagan, Ätran och Mörrumsån

Dagens fiske!

Kategori: Allmänt

Idag blev det ett nytt pass vid Lagan, vi rullade in vid parkeringen vid 08.30. Efter att jag hoppat i vadarna kunde man snabbt konstatera att det skulle bli en varm dag.Väl nere vid hallen riggade jag spöna och gjorde första rundan vid 09.00 , ynka 65 kubik var det som skulle köras hela dagen så det gällde att inte köra med några sjunklinor precis.Denna dagen var vi inte särskilt många fiskare på hallen , så det blev mycket fiske och lite väntande. I övrigt ingen fisk som vanligt, det ända jag kunde glädja mig åt var att det var relativt vindstilla.Självklart så glömde jag kameran hemma , men vad ska man ha den till när man inte fångar någon lax??! Nu lägger jag nog laxfisket på is i ett par veckor och hoppas på höst fisket istället!. Tight Lines ,Philip

Kommentarer


Kommentera inlägget här: