poseidonsdisciples.blogg.se

Poseidon var havets och flodens gud. Poseidons lärjungar är två tvillingbröder som har förälskat sig i laxfiske. På denna blogg kommer ni kunna läsa om deras fiske äventyr, mestadels efter lax i bland annat Lagan, Ätran och Mörrumsån

Abstinens!!

Kategori: Allmänt

Abstinensen växer sig stor, då laxfisket har legat på is i ett par veckor nu. Anledningen att det inte har blivit något fiske är den fruktansvärt dåliga vattenförningen, med lite regn och varm luft så är sommarens laxfiske i stor fara.  Dock väntas sämre väder snart, men om det kommer regn det är de som är frågan?!. Jag har iallafall införskaffat lite nya klumpar, då jag tyckte min dcc var på tok för lätt för mitt lpxe. Det blev tre stycken, guideline, vision och rio alla mycket bra linor enligt mig. Provkastade Rio Afs Drugge förra veckan, och kan säga att den är en riktig kanon klump:) . Tight Lines //Philip 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: