poseidonsdisciples.blogg.se

Poseidon var havets och flodens gud. Poseidons lärjungar är två tvillingbröder som har förälskat sig i laxfiske. På denna blogg kommer ni kunna läsa om deras fiske äventyr, mestadels efter lax i bland annat Lagan, Ätran och Mörrumsån

Inget Fiske!

Kategori: Allmänt

Kom hem från en skolvecka i Osby i fredags, veckorna flyger verkligen förbi och snart så är det sommarlov. Bara en massa nationella prov, sedan är detta läsåret slut! Det blir inget fiske i helgen då statkraft i Laholm inte kör fiskbart vatten. Vi får väl hoppas på nästa helg istället. Det måste verkligen börja regna ordentligt snart så de kan köra vatten på helgerna. Det har blivit lite flugbindning denna veckan på kvällarna efter skolan.Eftersom jag bor på internat så kommer jag ju inte hem på veckorna. Det har ju blivit lite fiske på kvällarna också, men inget som kan mätas med laxfiske. Här kommer en bild på några laxflugor jag bundit. Jag är ganska ny på det men lär mig nya saker varje gång jag binder.
TL/ Philip

Kommentarer

  • Simon säger:

    Snygga flugor, keep up the good work!

    2013-05-23 | 23:10:36

Kommentera inlägget här: