poseidonsdisciples.blogg.se

Poseidon var havets och flodens gud. Poseidons lärjungar är två tvillingbröder som har förälskat sig i laxfiske. På denna blogg kommer ni kunna läsa om deras fiske äventyr, mestadels efter lax i bland annat Lagan, Ätran och Mörrumsån

Sommarlov!

Kategori: Allmänt

Då var det äntligen sommarlov , sista veckan i Osby avslutades igår med ett vertikalfiske på Finjasjön. Var roligt att prova på något nytt fiske, det var bra fiske med mycket gös i sjön, dock ingen alls storlek! blev nio stycket för min egna del den största på drygt 8hg. Dagarna innan blev det faktiskt torrflugefiske med enhands spö efter regnbåge, det var också riktigt roligt att se när fisken går upp i ytan och tar flugan med ett plask!. Nu blir det att ta det lugnt i nån dag, sen blir det att planera sommarens laxfiske. Tror jag ska lägga flest fiskepass i juni, sedan blir det väl att jobba lite också man kan ju inte fiske hela tiden fast det är ju förbaskat roligt. Brorsan får vänta 14 dagar innan han går på sommarlov, så jag tror jag vet vem som är lite avundsjuk på mig nu. Det blir eventuellt fiske i helgen om statkraft kör bra vatten, vi får väl se. Tight Lines / Philip

Kommentarer


Kommentera inlägget här: