poseidonsdisciples.blogg.se

Poseidon var havets och flodens gud. Poseidons lärjungar är två tvillingbröder som har förälskat sig i laxfiske. På denna blogg kommer ni kunna läsa om deras fiske äventyr, mestadels efter lax i bland annat Lagan, Ätran och Mörrumsån

Veckans fluga , vecka 14 av 22

Kategori: Flugbindning

Denna veckan har Philip bytt mönster och bundit en tub som är lite mer dressad , än föregående veckor . Såhär binder ni denna flugan . 
 
1. Kapa en bit tub , ca 5-6cm , bränn sedan en krage så att styrslangen kan fästas . 
2. Bind sedan in en orange tag. 
3 . Sedan har jag bundit in bly tråd , för att få lite extra tyngd i flugan. 
4 . Övriga kroppen har jag bara lindat några varv guld tinsell. 
5. Sedan dubbar jag flugan , jag har använt mig utan röd UV dubbing . 
6. Första vingen binds in , den ska vara röd . Ytterligare en röd vinge binds in , detta tillsammans med ett blått hackel .
7. Sedan binds en orange vinge in . Ytterligare en tunnare vinge binds in , denna binder jag in frammåt . Bind in ett orange hackel . Vira ett par varv hackel , sedan viks vingen tillbaks och hacklet säkras med ett par bindvarv.
8. JC och ett strå påfågel 
9 . Lim & kona
// Denna flugan kommer att nötas i Juni fisket. Tight Lines , Philip

Kommentarer


Kommentera inlägget här: