poseidonsdisciples.blogg.se

Poseidon var havets och flodens gud. Poseidons lärjungar är två tvillingbröder som har förälskat sig i laxfiske. På denna blogg kommer ni kunna läsa om deras fiske äventyr, mestadels efter lax i bland annat Lagan, Ätran och Mörrumsån

Veckans fluga , vecka 12 av 22

Kategori: Flugbindning

 
Denna veckan har Philip bundit en väldigt enkel tub , såhär binder ni den!
 
1. Kapa en bit tub cirka 5-6 cm , bränn en krage så styrslangen kan fästas 
2. Bind sedan in silver tinsel , linda några varv . 
3. Sedan binds svart floss , samt guld tinsel in . 
4 . Sedan är det dags för dubba , i detta fallet avänder jag mig utav blå supreme blend dub.
5. Sedan binder jag in svart räv , jag har bundit även denna fluga tunt dressad .
6. Sedan binds ett blått hackel in , jag lagt in ett par strå röd  flash mellan vingarna.
7. Sista vingen består utav apa , i övrigt ett riktigt fint matrial som simmar fantastiskt i vattnet.
8. JC
9. Limm och kona
 
En mycket lättbunden fluga som kommer fiskas bäst på sommaren // Tignt Lines , Philip
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: